1. Home
  2. Opleidingen
  3. CDD/KYC
  4. Praktijktraining CDD: In gesprek met je klant
CDD/KYC

Praktijktraining CDD: In gesprek met je klant

  • Gericht op de praktijk van een (junior) CDD/KYC-analist
  • Leer het vak van een toptrainer met actuele praktijkervaring
  • Discussieer met anderen over jouw vraagstukken en ervaringen
  • Studievormen Klassikaal of virtual classroom
  • Lesdagen 1 dag
  • Prijs Vanaf € 315

Wat ga je leren?

CDD/KYC kan soms als gedoe worden ervaren door klanten, maar gelukkig zijn ze er tegenwoordig al wat aan gewend. Het feit dat de procedures overal anders zijn, maakt het ook niet makkelijker. Bovendien is het meestal de analist die het initiatief moet nemen tot contact; jij wilt iets van de klant en dat ook nog eens over een 'gevoelig onderwerp'. 

Maar hoe krijg je de klant zover om jou die informatie te geven? En hoe kun je dit op een zo constructieve manier aanpakken? Wat doe je als je weerstand krijgt? En hoe voorkom je dat je eindigt met aantekeningen die je eigenlijk niet begrijpt? 

In deze praktijktraining leer je hoe je met klanten in verbinding komt over CDD/KYC. Zo leer je hoe je verschillende klanttypes herkent en hoe je weerstand voorkomt. Zo ontdek je op een interactieve manier hoe je met vertrouwen jouw klanten belt, op een manier die bij jou past. 

Voor wie?

Deze praktijktraining is voor jou als:  

  • Je op zoek bent naar manieren om in verbinding met je klant te komen over jouw CDD-onderzoek, zonder de weerstand van de klant te triggeren. 
  • Je vol vertrouwen een glansrijke carrière wil starten als CDD/KYC-professional. 
  • Je op de hoogte wil blijven van de laatste ontwikkelingen rondom het schrijven van reviews in het werkveld. Deze training daarom ook geschikt als periodieke training conform de richtlijnen van de AFM. 

Voorwaarde voor deelname aan deze praktijktraining is dat je beschikt over een basis kennisniveau van CDD/KYC. Heb je deze basiskennis nog niet? Dan adviseren we je ter voorbereiding eerst de e-learning Wwft Introductie (CDD/KYC) te doen. 

Resultaat

  • Je bent je je bewust van je manier van communiceren en welk effect jouw communicatie heeft op de gemoedstoestand van de klant. 
  • Je wordt sneller begrepen en hebt minder last van miscommunicatie. 
  • Ben je in staat om klanten makkelijker mee te krijgen met effectief en positief taalgebruik. 
  • Je creëert een sterke opening van je klantgesprek, waarbij je in staat bent het gezamenlijk belang van een adequaat cliëntenonderzoek over te brengen naar de klant. 
  • Je bent je - voorafgaand aan het klantgesprek - bewust van je eigen intenties, overtuigingen en aannames. 
  • Je hebt meer inzicht in je eigen gedragsstijl. 
  • Je kunt op basis van klantsignalen de gedragsstijl van je klant herkennen. 
  • Je kunt beter anticiperen op de gedragsstijl van je klant door stijlflexibiliteit toe te passen. 
  • Je bent beter in staat om verbinding te maken met je klant en weerstand te verminderen. 

Na afronding ontvang je de hand-outs en een certificaat van deelname. Een mooi bewijs van je investering in jouw ontwikkeling. 

Beschikbare leervormen

Inbegrepen
  • Powerpoint slides
  • Uitwerkingen casuïstiek
Startdatum
Locatie
 
Startdatum
  • 04 juli 2024 (09:30 - 16:30)
Locatie Utrecht
Startdatum
  • 07 november 2024 (09:30 - 16:30)
Locatie NOG TE PLANNEN
Inbegrepen
  • Powerpoint slides
  • Uitwerkingen casuïstiek
Startdatum
Locatie
 
Startdatum
  • 26 juni 2024 (09:30 - 16:30)
Locatie Virtual classroom
Startdatum
  • 16 december 2024 (09:30 - 16:30)
Locatie Virtual classroom
Delen:

Persoonlijk advies

Wil je meer informatie over deze opleiding of een studieadvies op maat? Neem dan contact op met onze collega's van de Cursistendesk via e-mail, whatsapp (beiden ma t/m vrij van 8.00 tot 17.00 uur) of telefoon (ma t/m vrij van 9.00 tot 16.00 uur).

Cursistendesk Dukers Baelemans
Dukers Baelemans 6597

Over Dukers & Baelemans

Dukers & Baelemans helpt financieel professionals door hen in een veranderende omgeving controle te geven over hun carrièrepad. Zet de stappen die bij je passen, goed zijn voor je ontwikkeling en je vooruit brengen. Wees in control en haal het beste uit jezelf en je toekomst!

Lees meer
Opleidingspartner van:
Usg Logo Dukers Baelemans
ABN Amro logo Dukers Baelemans
Triodos Logo Dukers Baelemans
Randstad Logo Dukers Baelemans
Van Lanschot Logo Dukers Baelemans
Uwv Logo Dukers Baelemans
Adecco Logo Dukers Baelemans
Rabobank logo Dukers Baelemans
Allianz logo Dukers Baelemans
Dela Verzekeringen logo Dukers & Baelemans
Volvo logo Dukers & Baelemans