Mijn D&B Sluiten Contact Sluiten Winkelmand Sluiten
Terug naar het overzicht

Partijen in financiële dienstverlening tekenen manifest Actief Klantbeheer

Verschillende vooraanstaande partijen uit de branche slaan de handen ineen om adviseurs te ondersteunen bij het opzetten van actief klantbeheer en zo de financiële gezondheid van klanten te bevorderen. 

01-07-2021
5 minuten

Op 1 juli hebben negen partijen in de markt het ‘Manifest Actief Klantbeheer’ getekend. Dit tijdens een bijeenkomst in Diemen.

Doel van manifest
Afzonderlijk zijn de ondertekenaars actief op het gebied van actief klantbeheer. Dat blijft ook zo. Tegelijkertijd zien zij dat er nog veel méér en beter invulling aan te geven is. Het manifest geeft het commitment van de partijen weer. Hun gemeenschappelijk doel is om
financieel professionals te helpen bij het informeren, initiëren, implementeren en uitvoeren van actief klantbeheer. Het streven is dat in 2025 actief klantbeheer een logisch onderdeel is van de bedrijfsvoering van financieel dienstverleners.

Deelnemende partijen
De partijen vertegenwoordigen ieder een deel van de hypotheekketen. Adfiz vertegenwoordigt adviseurs, FlexFront is als serviceprovider betrokken, Obvion en ABN Amro als geldverstrekker en Vereniging Eigen Huis als directe schakel met huizenbezitters. Als het gaat om bedrijfsvoering en kennis zijn de Nationale Hypotheekbond, Helder Beheerd en Dukers & Baelemans aangehaakt. VVP is
mediapartner.

“Het is mooi om te zien dat de ondertekenaars verenigd zijn in het streven om actief klantbeheer verder te integreren in de normale bedrijfsvoering van de financieel adviseur.” aldus Peter Wormskamp van Helder Beheerd. “Dat is goed voor de adviseur, maar bovenal voor de klant. Want al wordt het lang niet altijd expliciet gezegd, het blijkt telkenmale dat de klant wel degelijk waarde
hecht aan onderhoud op zijn of haar financiële handel en wandel.”

Volgende stappen
Het initiatief start met een beperkte groep “kwartiermakers”. Zo wordt snelheid gemaakt. Tegelijkertijd staat het initiatief open voor nieuwe deelnemers. Eerste wapenfeiten zijn, naast het manifest, een (nu nog beperkte) website met daarop informatie rondom Actief Klantbeheer. Daarnaast wordt er door partijen in co-creatie gewerkt aan een framework en een brancheonderzoek. Er zijn leerdoelen bepaald voor een opleiding op het gebied van actief klantbeheer. Doel is om per september de definitieve website te hebben staan, de opzet van het framework en het brancheonderzoek klaar te hebben en de eerste cursisten te kunnen
verwelkomen.

Meer informatie vind je op: https://www.actiefklantbeheer.nl/

Delen:

Gerelateerd nieuws

Dukers & Baelemans maakt gebruik van cookies om jouw websitebezoek makkelijk en persoonlijker te maken. Door op accepteren te klikken, ga je hiermee akkoord. Je kunt je voorkeuren en toestemming altijd wijzigen. Bekijk ons privacybeleid en cookieverklaring voor meer informatie.