WEBSIZE Dukers Baelemans 6875
  1. Home
  2. Opleidingen
  3. Certified Financial Planner (CFP/FFP)
  4. E-learning Financieel klantgedrag
Certified Financial Planner (CFP/FFP)

E-learning Financieel klantgedrag

  • Voorbeelden uit de financiële werkpraktijk
  • Toepasbare tips voor in jouw adviespraktijk
  • Help jouw klant de juiste beslissingen te maken
  • Studievorm Digitaal
  • PE-punten 6 PE SEH (B) + 6 PE FFP (K&A)
  • Prijs € 99

Dat klanten lang niet altijd rationeel handelen, is een gegeven. Maar hoe herken je dit gedrag als financieel adviseur? En hoe kun je hierop inspelen om de klant toch zo goed mogelijk te begeleiden tijdens het adviesproces? Deze e-learning zorgt ervoor dat jij dit op een goede manier aan kunt pakken.

In deze e-learning vertalen we inzichten uit de wetenschap naar toepasbare tips in jouw adviespraktijk. Met die kennis op zak ga je meer typische gedragingen herkennen. Ook verwerk je inzichten die je kunt gebruiken om jouw klant- en risicoprofiel in het adviesproces te optimaliseren.

Deze e-learning inspireert en zorgt ervoor dat jij gedrag leert interpreteren en hierop kunt inspelen als adviseur, om zo optimaal mogelijk aan te sluiten bij de klant en ervoor te zorgen dat de klant beslissingen maakt op basis van de juiste overwegingen.

Inhoud

In deze e-learning nemen we je mee in de wonderbaarlijke wereld van financieel klantgedrag. Je leert meer over het (ir)rationele gedrag van klanten. Dit helpt jou om een beter beeld te krijgen van de klant en deze nog beter te begeleiden in het adviesproces.

Het handelen op basis van intuïtie of de automatische piloot, noemen we handelen op basis van vuistregels. Deze vuistregels worden in de wetenschap biases of heuristieken genoemd. Alleen al het herkennen van biases, geeft je waardevolle inzichten die je helpen om een betere adviseur te worden.

In het eerste deel leer je de algemene grondbeginselen van financieel klantgedrag kennen. Denk o.a. aan (ir)rationeel handelen, hoe we beslissingen nemen, cognitieve en emotionele biases, framing en prospecttheorie.

In het tweede deel leer je over veelvoorkomende en relevante biases bij de klant en bij jezelf. Denk o.a. aan mental accounting, standaardoptie, achterafkennis, gambler’s fallacy, overconfidence, confirmation, afkeer van spijt, overlevingsfout en nu of later.

In het derde deel leer je over verschillende klanttypes. Je gaat zien dat specifieke biases aan bepaalde type mensen kunnen worden gekoppeld. Heb je het klanttype vastgesteld, dan kan je daar je advies en vervolggesprekken op afstemmen. De volgende onderdelen komen aan bod: De ene klant is niet de andere klant, passief versus agressief én volger versus individualist.

Voor wie?

De e-learning Financieel klantgedrag is interessant voor iedereen in de financiële sector die zich beter wil kunnen inleven in de klant. Je wilt de klant begrijpen en hem/haar zo optimaal mogelijk begeleiden tijdens het adviesproces.

Leervorm

Je ontvangt toegang tot de e-learning ‘Financieel klantgedrag’. De e-learning biedt een interactieve leerervaring door de combinatie van korte teksten, praktijkvoorbeelden, oefenvragen, video’s en oefenopdrachten. Zo leer je op een leuke en effectieve manier.

Naast de werkpraktijk worden ook veel alledaagse praktijksituaties besproken, die aanspreken en de theorie verder verhelderen. Niet alleen jouw klant, maar ook jijzelf denkt en handelt als ieder normaal mens. En bent onderhevig aan biases en heuristieken.

Je rondt de e-learning af met een kennistoets van 25 meerkeuzevragen. Je hebt twee herkansingsmogelijkheden. Na het behalen van de kennistoets ontvang je een persoonlijk digitaal certificaat.

Resultaat

Na afronden van deze e-learning ben je in staat om biases bij klanten te herkennen en hier als adviseur op een goede manier mee om te gaan. Je krijgt een beter beeld van de klant en de manier waarop hij/zij denkt en beslissingen neemt.

Dit helpt jou in jouw communicatie met de klant om zo tot een beter advies te komen. Aan de hand van concrete tips en praktijkvoorbeelden leer je om jouw advies en adviesproces beter af te stemmen op de klant met als gevolg een betere lange termijn relatie met wederzijds begrip en vertrouwen.

PE-punten

Het volledig afronden van deze e-learning levert je de volgende PE-punten op:

  • SEH: 6 punten PE SEH categorie B
  • FFP: 6 punten PE FFP Kennis & Actualiteit

De PE SEH en PE FFP punten melden wij op verzoek aan. Stuur hiervoor een e-mail naar contact@dukers-baelemans.nl o.v.v. je SEH- en/of FFP-nummer.

Certificering

Je rondt deze e-learning af met een kennistoets van 25 meerkeuzevragen. Je hebt twee herkansingsmogelijkheden. Na het behalen van de kennistoets ontvang je een persoonlijk digitaal certificaat.

Materialen

  • Toegang tot de e-learning in het opleidingsportaal van Dukers & Baelemans.
  • Studeren via je computer via het opleidingsportaal.
  • Studeren via de app ‘Dukers & Baelemans’ (IOS en Android).

Let op: de inlogcode voor de digitale leeromgeving is na ontvangst 1 jaar geldig.

Startdata en locaties

E-learning Financieel klantgedrag

Prijs
€ 99
Delen:

Persoonlijk advies

Wil je meer informatie over deze opleiding of een studieadvies op maat? Neem dan contact op met onze collega's van de Cursistendesk via e-mail (maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur), telefoon of Whatsapp (beiden maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur). 

Cursistendesk Dukers Baelemans
Dukers Baelemans 6597

Over Dukers & Baelemans

Dukers & Baelemans helpt financieel professionals door hen in een veranderende omgeving controle te geven over hun carrièrepad. Zet de stappen die bij je passen, goed zijn voor je ontwikkeling en je vooruit brengen. Wees in control en haal het beste uit jezelf en je toekomst!

Lees meer
Opleidingspartner van:
Usg Logo Dukers Baelemans
ABN Amro logo Dukers Baelemans
Triodos Logo Dukers Baelemans
Randstad Logo Dukers Baelemans
Van Lanschot Logo Dukers Baelemans
Uwv Logo Dukers Baelemans
Adecco Logo Dukers Baelemans
Rabobank logo Dukers Baelemans
Allianz logo Dukers Baelemans
Dela Verzekeringen logo Dukers & Baelemans
Volvo logo Dukers & Baelemans