Dukers Baelemans 6715
  1. Home
  2. Opleidingen
  3. Erkend financieel adviseur (SEH)
  4. Actief Klantbeheer
Erkend financieel adviseur (SEH)

Actief Klantbeheer

  • Verduurzaam je verdienmodel met actief klantbeheer
  • Direct met hands-on methode aan de slag met jouw klanten
  • Wees voorbereid op meer klanttevredenheid
  • Studievorm E-learning, klassikaal én virtueel
  • PE-punten 6 PE SEH punten (B)
  • Prijs € 475

Actief klantbeheer

De meest succesvolle adviseurs hebben allemaal ten minste één ding gemeen: een zeer professioneel onderhoud van de klantrelatie en klanten die met veel plezier bereid zijn om voor die dienstverlening te betalen. Die dienstverlening noemen wij Actief klantbeheer.

Dit is het moment om met duurzaam relatiebeheer aan de slag te gaan. Maar hoe start je dit op en hoe kom je tot een businessmodel dat voor jouw klanten betaalbaar is en voor jou interessant? Tijdens deze opleiding ga je direct hands-on aan de slag met het toepassen van actief klantbeheer in jouw adviespraktijk. Je mag daarbij vrijblijvend 3 maanden gebruik maken van de Nationale Hypotheekbond.

De trainingen worden verzorgd door Frank Paalman, voormalig Hypotheekadviseur van het jaar. Nu brengt hij zijn passie voor hypotheekadvies over middels coaching en vakinhoudelijke trainingen. Heb je interesse maar twijfel je nog? Bel dan direct met Frank via 06 21 20 77 92.

Inhoud

Je start de opleiding met een e-learning, waar je de basis legt voor de trainingsdag. In deze e-learning leer je o.a. over de vijf principes van klantbeheer, het klantproces, de (na)zorgplicht en de daarbij horende wet- en regelgeving. Ook leer je over (service)abonnementen en welke juridische criteria hieraan gekoppeld zijn.

Na de e-learning neem je deel aan de trainingsdag. In groepen van maximaal 12 personen gaan we aan de slag met een concreet en praktijkgericht stappenplan, dat je de volgende dag al kan gaan toepassen. Zo starten we bijvoorbeeld met het verzamelen en herindelen van klantdata, op basis waarvan je commerciële kansen kan signaleren en prioriteren.

We nemen je mee in alle stappen van het actief klantbeheer waarmee je meer waarde creëert voor je klant én voor jezelf. Van het selecteren van een interessante doelgroep, het maken van een businesscase en -model, het pitchen van je propositie tot het concreet bellen van je klanten. En je kan het direct leren toepassen in je eigen adviespraktijk: tijdens en tot drie maanden na de trainingsdag kun je vrijblijvend gebruik maken van de Nationale Hypotheekbond.

Drie weken na de klassikale training komen we opnieuw samen in een virtuele terugkomstbijeenkomst. Daarin blikken we terug op ieders ervaringen. Wat heb je gedaan? Wat is daar uitgekomen? Wat liep je tegenaan? Welke successen heb je geboekt? Na afronding heb je een hands-on methode om succesvol actief klantbeheer in te zetten.

Voor wie?

De opleiding Actief Klantbeheer is bij uitstek geschikt voor de onafhankelijk financieel adviseur/ondernemer die zijn/haar verdienmodel wil verduurzamen.

Leervorm

De opleiding Actief Klantbeheer bestaat uit een klassikale dag en een dagdeel virtuele training (3 weken later). Gedurende de opleiding mag je 3 maanden vrijblijvend gebruik maken van Nationale Hypotheekbond. Ter voorbereiding bestudeer je de e-learning ‘Actief klantbeheer’.

Resultaat

Na het volgen van de opleiding Actief Klantbeheer:

  • Ben je bekend met de vijf principes van actief klantbeheer.
  • Ben je jezelf bewust van jouw rol als adviseur op het gebied van actief klantbeheer.
  • Ken je de juridische basis van actief klantbeheer en weet je op welke grondslag nazorg vereist is.
  • Ken je de verschillende mogelijkheden voor dienstverlening op het gebied van actief klantbeheer.
  • Ben je in staat om een kansrijke doelgroep voor actief klantbeheer te selecteren.
  • Ken je de argumenten voor een keuze voor een uurtarief of abonnement in actief klantbeheer.
  • Kun je het 5-stappenplan voorbereiden en toepassen in jouw adviespraktijk.
  • Kun je het dienstenpakket actief klantbeheer aan je klanten pitchen.
  • Ben je in staat om klanten gestructureerd te benaderen en opvolging te geven aan wat wel en niet werkt (PDCA).
  • Weet je hoe je de met de klant gemaakte afspraken over actief klantbeheer vastlegt in het klantdossier.

Na afloop van deze opleiding ben je in staat om actief klantbeheer een onderdeel van jouw verdienmodel te maken. Door hier nu al mee te starten, zorg je voor een duurzaam verdienmodel voor de toekomst.

Let op: deze opleiding verschilt van de PE SEH-training Klantbeheer is een win-win-kans. Die training beperkt zich tot communicatieve vaardigheden rondom actief klantbeheer.

PE-punten

Het volledig afronden van deze opleiding levert je de volgende PE-punten op:

  • SEH: 6 punten PE SEH categorie B

De PE SEH- punten melden wij op verzoek aan. Stuur hiervoor een e-mail naar contact@dukers-baelemans.nl o.v.v. je SEH-nummer.

Certificaat

Na het afronden van de opleiding ontvang je een certificaat van deelname.

Materialen

  • Toegang tot de e-learning in het opleidingsportaal van Dukers & Baelemans.
  • Studeren via je computer via het opleidingsportaal.
  • Studeren via de app ‘Dukers & Baelemans’ (IOS en Android).

Let op: de inlogcode voor de digitale leeromgeving is na ontvangst 1 jaar geldig.

Beschikbare leervorm

Opleiding Actief Klantbeheer

Prijs
€ 475
Startdatum
Locatie
 
Startdatum
  • 11 januari 2023 (09:30 - 16:30)
  • 01 februari 2023 (09:30 - 12:30)
Locatie 's-Hertogenbosch
Startdatum
  • 17 januari 2023 (09:30 - 16:30)
  • 07 februari 2023 (09:30 - 12:30)
Locatie Utrecht
Startdatum
  • 15 februari 2023 (09:30 - 16:30)
  • 08 maart 2023 (09:30 - 12:30)
Locatie 's-Hertogenbosch
Startdatum
  • 16 februari 2023 (09:30 - 16:30)
  • 09 maart 2023 (09:30 - 12:30)
Locatie Zwolle
Startdatum
  • 07 maart 2023 (09:30 - 16:30)
  • 28 maart 2023 (09:30 - 12:30)
Locatie Utrecht
Startdatum
  • 23 maart 2023 (09:30 - 16:30)
  • 13 april 2023 (09:30 - 12:30)
Locatie Tilburg
Delen:

Persoonlijk advies

Wil je meer informatie over deze opleiding of een studieadvies op maat? Neem dan contact op met onze collega's van de Cursistendesk via e-mail (maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur en zaterdag van 10.00 tot 14.00 uur), telefoon of Whatsapp (beiden maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur). 

Cursistendesk Dukers Baelemans
Dukers Baelemans 6597

Over Dukers & Baelemans

Dukers & Baelemans helpt financieel professionals door hen in een veranderende omgeving controle te geven over hun carrièrepad. Zet de stappen die bij je passen, goed zijn voor je ontwikkeling en je vooruit brengen. Wees in control en haal het beste uit jezelf en je toekomst!

Lees meer
Opleidingspartner van:
ING Logo Dukers Baelemans
Usg Logo Dukers Baelemans
ABN Amro logo Dukers Baelemans
Triodos Logo Dukers Baelemans
Randstad Logo Dukers Baelemans
Van Lanschot Logo Dukers Baelemans
Uwv Logo Dukers Baelemans
Adecco Logo Dukers Baelemans
Rabobank logo Dukers Baelemans
Allianz logo Dukers Baelemans
Dela Verzekeringen logo Dukers & Baelemans
Volvo logo Dukers & Baelemans