Dat klanten lang niet altijd rationeel handelen, is een gegeven. Maar hoe herken je dit gedrag als financieel adviseur? Bekijk hier ons opleidingsaanbod op het gebied van Financieel klantgedrag.
Als financieel adviseur beschik je over de benodigde inhoudelijke kennis om jouw klant van advies te kunnen voorzien. Maar hoe neem jij emoties, gedrag en behavioral valkuilen waar je klant mee te maken heeft, mee in jouw advisering? Onderstaande opleidingen op het gebied van Financieel klantgedrag geven je daar antwoord op.
In onze e-learnings nemen we je mee in de wonderbaarlijke wereld van financieel klantgedrag (behavioral finance) waarbij we je meer leren over het (ir)rationele gedrag van klanten. Dit helpt jou om een beter beeld te krijgen van de klant en deze nog beter te begeleiden in het adviesproces. Het het herkennen van biases die klanten vaak toepassen in hun handelen geeft je waardevolle inzichten die je helpen om een nog betere adviseur te zijn. We bieden de volgende e-learnings aan:
In de eendaagse Masterclass Financieel klantgedrag krijg je antwoord op vragen als: hoe neem jij emoties, gedrag en behavioral valkuilen waar je klant mee te maken heeft, mee in jouw advisering? Herken jij veel voorkomende denkfouten, gedachtekronkels (oftewel biases, heuristieken) en valkuilen bij jouw klant (en jezelf)? En hoe ga jij hiermee om in je adviesproces, adviesgesprek en advies? Je vergroot jouw toegevoegde waarde van de klant en leer hoe je de inzichten vanuit de Behavioral Finance wetenschap en jouw eigen adviespraktijk in het belang van de klant toepast op jouw advies. Lees hier meer over de Masterclass Financieel klantgedrag.
Wil je je inschrijven voor een van bovenstaande opleidingen? Selecteer dan hieronder je gewenste opleiding binnen Financieel klantgedrag.