Mijn D&B Sluiten Contact Sluiten Winkelmand Sluiten
Dukers Baelemans 6715
  1. Home
  2. Opleidingen
  3. Financieel klantgedrag
  4. E-learning Financieel klantgedrag - verdieping
Financieel klantgedrag

E-learning Financieel klantgedrag - verdieping

  • Handige tips voor in jouw adviespraktijk
  • Gebaseerd op de laatste (wetenschappelijke) inzichten.
  • Maak de vertaalslag naar klant- en risicoprofielen.
  • Studievorm Digitaal
  • Studiebelasting 3 uur
  • Prijs € 69 (vrijgesteld van btw)

Deze e-learning Financieel klantgedrag – verdieping is een uitbreiding op de e-learning Financieel klantgedrag – basis. Ons advies is om de e-learning Financieel klantgedrag - basis af te ronden voor je aan deze e-learning begint. Zo beheers je de basisbeginselen van de Behavioral Finance.


In deze e-learning gaan we namelijk nog een stapje verder. Er komen nieuwe biases aan bod en we geven meer inzicht in verschillende klanttypes en de biases die spelen bij deze klanttypes. Bovendien maken we in de e-learning een praktische vertaling naar jouw adviespraktijk. Je herkent nog meer typische gedragingen als adviseur en je verwerft inzichten die je kunt gebruiken om jouw klant- en risicoprofiel in het adviesproces te optimaliseren.

Deze e-learning inspireert en zorgt ervoor dat jij gedrag leert interpreteren en hierop kunt inspelen als adviseur, om zo optimaal mogelijk aan te sluiten bij de klant en ervoor te zorgen dat de klant beslissingen maakt op basis van de juiste overwegingen.

Inhoud

De eerste e-learning gaf een mooie introductie in de wereld van Behavioral Finance, maar was zeker niet volledig. Er zijn nog veel meer type biases die relevant zijn voor jou als financieel adviseur. Dit is de reden dat we een vervolg hebben gemaakt op de eerste e-learning. In dit vervolg komen nieuwe biases aan bod.

Herken je het volgende?
Ons gedrag is vaak irrationeel. Wanneer we een beslissing nemen die negatief uitpakt, wordt vaak de schuld bij een ander gezocht. Bij gunstige uitkomsten wordt deze uitkomst vaak toegeschreven aan onszelf.  Ook hebben we een natuurlijke sterke neiging om de situatie maar zo te laten als we mogelijk spijt krijgen bij het verkeerd uitpakken van een andere keuze. Verder laten we ons in onze beslissingen leiden door kosten die al zijn gemaakt. Zelfs als we weten dat dit eigenlijk niet relevant is. Allemaal voorbeelden van hoe biases een rol spelen in de manier waarop wij keuzes maken en die in deze e-learning verder worden uitgewerkt.

Verder staan we in deze e-learning stil bij het gedachtegoed van Michael Pompian. Dit gedachtegoed geeft je meer inzicht in de verschillende klanttypes waar jij in je werk mee te maken kunt krijgen en welke specifieke biases hierbij spelen. Daarbij heeft Pompian inzichtelijk gemaakt hoe je met deze verschillende profielen en biases om kan gaan. Dit biedt inzichten die jou in de werkpraktijk kunnen helpen om zo optimaal mogelijk met jouw klanten om te gaan.

Indeling

  • Terugblik op de eerste module 
  • Biases
    • Afkeer van spijt.
    • Je laat het toch maar gebeuren.
    • Gemaakte kosten.
    • Nu of later.
    • Succes komt door jezelf
  • Klanttypes
    • De ene klant is niet de andere klant
    • Passief versus agressief
    • Volger versus individualist

De belangrijkste reden voor irrationeel gedrag ligt in het feit dat mensen veelal beslissingen nemen en handelen op basis van intuïtie en vuistregels (biases). Onze hersenen proberen zo efficiënt mogelijk te werken door shortcuts te maken, oftewel snelle beslissingen op basis van bijvoorbeeld eerdere ervaringen en beelden. In het deel biases behandelen we verschillende van deze vuistregels.

Het onderdeel klanttypes besteed aandacht aan het gedachtegoed van Michael Pompian. Hij heeft verschillende klanttypes met de daarbij behorende biases beschreven. Dit helpt jou om bepaalde klanttypes te herkennen en hierop in te spelen in jouw gesprek en advies.

Als cursist ontvang je toegang tot de digitale zelfstudie met daarin theorie, filmpjes, infographics, oefenvragen, opdrachten en een eindtoets. De e-learning wordt afgerond met een examen bestaande uit 20 vragen. Je kunt de eindtoets twee keer herkansen.

Voor wie?

De e-learning Financieel klantgedrag - Verdieping is bedoeld voor iedereen in de financiële sector die zich beter wil kunnen inleven in de klant. Je wilt de klant begrijpen en hem/haar zo optimaal mogelijk begeleiden tijdens het adviesproces.

Resultaat

De e-learning biedt praktische handvatten om specifieke gedragingen bij jezelf of de klant te herkennen. Je leert hoe je hier in jouw klantrelatie mee om kunt gaan, om zo optimaal mogelijk aan te sluiten bij jouw klant. Daarnaast helpt het jou om bewustwording te creëren bij jouw klant over hoe hij beslissingen neemt en wat hier de gevolgen van zijn. Uiteindelijk moet dit leiden tot een langdurige klantrelatie gebaseerd op vertrouwen.

Voorbereiding

Om zoveel mogelijk uit de opleiding te halen, adviseren wij om eerst de e-learning Financieel klantgedrag - Basis te volgen. 

PE-punten

Het volledig afronden van deze e-learning levert je 3 punten in de categorie B op voor je PE SEH 2020. De PE SEH-punten melden wij op verzoek aan. Stuur hiervoor een e-mail naar contact@dukers-baelemans.nl o.v.v. je SEH-nummer.

Materialen

Je ontvangt toegang tot de digitale leeromgeving.

Let op:
De inlogcode voor de digitale leeromgeving is na ontvangst 1 jaar geldig. 

Vervolgopleidingen

Na het volgen van de e-learning Financieel klantgedrag - Basis en - Verdieping heb je veel kennis opgedaan en handvatten gekregen. Heb je behoefte aan nog meer tips voor vertaling naar jouw werkpraktijk, dan adviseren wij om de Masterclass Financieel klantgedrag te volgen.

De e-learning Financieel klantgedrag - verdieping maakt (samen met de e-learning Financieel klantgedrag - basis) onderdeel uit van ons opleidingsaanbod voor de Nieuwe Financieel Professional. Hiermee zorgen wij ervoor dat jouw kennis en vaardigheden altijd up-to-date zijn. Zo kun jij optimaal inspelen op de continue veranderende markt en ben je optimaal voorbereid op de toekomst. Benieuwd naar ons complete aanbod? Bekijk dan onze pagina over de Nieuwe Financieel Professional.

Startdata en locaties

E-learning Financieel klantgedrag - verdieping

Prijs
€ 69
Inbegrepen
  • Toegang tot digitale leeromgeving en app
Startdatum
Locatie
 
Startdatum
Locatie Locatie & datum niet van toepassing
Delen:

Persoonlijk advies

Wil je meer informatie over deze opleiding of een studieadvies op maat? Neem dan contact op met onze collega's van de Cursistendesk via e-mail (maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur en zaterdag van 10.00 tot 14.00 uur), telefoon of Whatsapp (beiden maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur). We reageren op Whatsapp binnen een uur.

Cursistendesk Dukers Baelemans

Gerelateerde opleidingen

Financieel klantgedrag
Dukers Baelemans 6597

Over Dukers & Baelemans

Dukers & Baelemans helpt financieel professionals door hen in een veranderende omgeving controle te geven over hun carrièrepad. Zet de stappen die bij je passen, goed zijn voor je ontwikkeling en je vooruit brengen. Wees in control en haal het beste uit jezelf en je toekomst!

Lees meer
Opleidingspartner van:
ING Logo Dukers Baelemans
Usg Logo Dukers Baelemans
ABN Amro logo Dukers Baelemans
Triodos Logo Dukers Baelemans
Randstad Logo Dukers Baelemans
Van Lanschot Logo Dukers Baelemans
Uwv Logo Dukers Baelemans
Adecco Logo Dukers Baelemans
Rabobank logo Dukers Baelemans
Allianz logo Dukers Baelemans
Dela Verzekeringen logo Dukers & Baelemans
Volvo logo Dukers & Baelemans

Dukers & Baelemans maakt gebruik van cookies om jouw websitebezoek makkelijk en persoonlijker te maken. Door op accepteren te klikken, ga je hiermee akkoord. Je kunt je voorkeuren en toestemming altijd wijzigen. Bekijk ons privacybeleid en cookieverklaring voor meer informatie.