Masterclass CDD: Klantbeeld organisaties

De financiële sector werkt continu aan het bestrijden van fraude, witwaspraktijken en terrorismefinanciering. Vanzelfsprekend hebben financieel professionals hierin een cruciale rol. Zij staan immers dagelijks in contact met relaties, kennen de klant als geen ander en hebben een signalerende rol waar het gaat om risico’s in het kader van CDD. Met als doel financieel professionals, conform AFM richtlijnen, een goede basis te geven op het gebied van CDD ontwikkelden we verschillende opleidingsonderdelen, waaronder een e-learning en diverse verdiepende masterclasses.

Van financieel professionals wordt verwacht dat zij inzicht hebben in de klant en haar situatie, motivaties, en drijfveren. Niet alleen in het kader van een goed advies, maar ook vanuit CDD perspectief is het essentieel dat je deze informatie ophaalt bij de klant. Het is belangrijk inzicht te krijgen in de (mogelijke) risico’s die een klant met zich meebrengt. Door deze risico’s goed in kaart te brengen en hier naar te handelen, draag jij bij aan de bewaking van de integriteit van de financiële sector als geheel.

Voorwaarde voor deelname aan deze masterclass is dat je beschikt over een goed basis kennisniveau van CDD. Heb je deze basiskennis nog niet, dan adviseren we je ter voorbereiding eerst de e-learning CDD te voltooien. Deze e-learning geeft voldoende basis voor deelname aan de masterclass.


  • Praktijkgerichte training, verzorgd door een ervaren trainer/CDD specialist
  • Digitale leeromgeving met ondersteunende theorie
  • Ruimte om vraagstukken uit de eigen praktijk in te brengen
Contactdagen
1 dag
Studievorm
Klassikaal
Prijs
€ 295

Inhoud van de opleiding

In deze masterclass staat het klantbeeld van de organisatie centraal. Je leert wat het belang is van een compleet klantbeeld in het kader van de risico- en klantacceptatie en waar een cliëntenonderzoek uit bestaat. Ter voorbereiding op de training wordt de theorie van rechtsvormen en risicocategorieën beschikbaar gesteld in de digitale leeromgeving. Door op deze manier een gezamenlijk basisniveau op deze onderwerpen te realiseren is het mogelijk tijdens de masterclass meteen concreet in te gaan op het klantbeeld van de organisatie in het kader van CDD. De training heeft een interactief karakter en omvat, naast de theorie, casuïstiek uit de praktijk. De trainer verbindt, vanuit het betreffende thema, theorie met de werkpraktijk.

Onderwerpen die behandeld worden:

  • Achtergrondinformatie klantbeeld organisatie
  • Organisatiestructuren
  • Risicocategorieën
  • CDD beleving klant en analist
  • Praktijkvoorbeelden

Om ervoor te zorgen dat je na de training in staat bent het geleerde in de praktijk te brengen leggen we in de middag de focus op voorbeeldsituaties in combinatie met houding, gedrag en het omgaan met weerstand.

Doelgroep
De masterclass Klantbeeld Organisaties is bedoeld voor iedereen die in de financiële sector klantcontact heeft en/of op de werkvloer raakvlakken heeft met CDD. Ook voor mensen die een specifieke CDD functie hebben of ambiëren, legt deze workshop een mooie basis. De workshop is daarnaast uitstekend geschikt als periodieke training conform richtlijnen van de AFM.

Meerdere masterclasses volgen
Wil je meerdere masterclasses CDD volgen? Dan adviseren we je de masterclasses in deze volgorde te volgen:

1. Klantbeeld organisaties
2. Geografisch risico
3. Reviews schrijven

Stap 1/3

Opleiding kiezen

Je bestelling

Gegevens

Gerelateerde thema's

Customer Due Diligence

Financieel professionals staan dagelijks in contact met relaties, kennen de klant als geen ander en hebben een signalerende rol waar het gaat om risic…

Lees meer