Mijn D&B Sluiten Contact Sluiten Winkelmand Sluiten
Dukers Baelemans 6466
  1. Home
  2. Thema's
  3. De Nieuwe Financieel Professional

De Nieuwe Financieel Professional

Als Nieuw Financieel Professional moet jij ervoor zorgen dat jouw kennis en vaardigheden altijd up-to-date zijn. Dukers & Baelemans ziet de markt steeds meer veranderen en jij moet in kunnen spelen op die continue veranderingen. Ben jij klaar voor alle nieuwe ontwikkelingen? Wees optimaal voorbereid en zorg ervoor dat jij klaar bent voor de toekomst!

We bieden de ondersteuning die jij als Financieel Professional nodig hebt. Met ons huidige opleidingsaanbod beschik je over dé middelen om jouw kennis op het juiste niveau te houden. Zo ben je weerbaar, altijd up-to-date over het wettelijke bouwwerk en beschik je dus over actuele kennis. Heb je ook nog eens over de juiste vaardigheden? Dan ben je als Financieel Professional ook gelijk wendbaar; jij kunt mee met de ontwikkelingen in de markt en binnen de organisatie waar je werkt. Alleen kennis is voor jou als Financieel Adviseur niet voldoende en door met deze twee eigenschappen aan de slag te gaan, zorg jij dat je toekomstbestendig bent.

Competenties en vaardigheden

Als Nieuw Financieel Professional moet je daarom beschikken over 5 zogenaamde sleutelcompetenties:

  • Probleemoplossend vermogen
    Probleemoplossend vermogen is het vermogen om te (h)erkennen dat problemen bestaan en tot een plan te kunnen komen om deze problemen op te lossen.
  • Samenwerken
    Je zet gezamenlijk resultaat op de eerste plek. Je stemt jouw eigen belangen en kwaliteiten af op die van de ander en samen heb je een gemeenschappelijke doel dat alleen niet of moeilijker bereikt kan worden.
  • Zelfsturing & ontwikkeling
    Zelfsturing en ontwikkeling draait om het leveren van een zekere inspanning om jouw eigen pad in te richten en jezelf te ontwikkelen. Als je iets wilt bereiken moet je voor jezelf opkomen en initiatief nemen om jouw doelen te behalen.
  • Verbinden
    Een verbinding is een combinatie van meerdere elementen. Hetzelfde geldt voor de verbinding tussen mensen. Iedere relatie begint met een verbinding, een vriendschap, liefde enz. Weten hoe je met anderen verbinding kunt maken, helpt je in jouw relatie met anderen.
  • Verbeteren
    Verbeteren is het invoeren van nieuwe activiteiten en elimineren van de activiteiten die geen of weinig waarde toevoegen. Het doel is het verhogen van de effectiviteit door het verminderen van inefficiënties, frustraties in het proces en verspilling.

Opleidingsaanbod voor de Nieuwe Financieel Professional

Om jou klaar te stomen voor de toekomst hebben we een digitale leeromgeving ontwikkeld waarin je direct aan deze vaardigheden kunt werken. Dat kan door middel van het volgen van verschillende e-learnings. Hieronder vind je ons huidige aanbod. Momenteel zijn we nog druk bezig met uitbreiding op dit aanbod. Houd dus onze website in de gaten voor de meest recente ontwikkelingen of schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

Financieel klantgedrag

De te volgen opleiding als jij je beseft dat klanten lang niet altijd rationeel handelen. Als Financieel Adviseur is het voor jou van belang dat je dit gedrag herkent en hier op in kunt spelen. Je krijgt een beter beeld van de klant, de manier waarop hij of zij denkt en beslissingen neemt. Zo kun je na het volgen van de e-learning Financieel klantgedrag - Basis de klant optimaal begeleiden tijdens het adviesproces. Ga je liever een stapje verder? Dan is er ook een e-learning Financieel klantgedrag - Verdieping. Deze e-learning inspireert en zorgt ervoor dat jij gedrag leert interpreteren en hierop kunt inspelen als adviseur, om zo optimaal mogelijk aan te sluiten bij de klant en ervoor te zorgen dat de klant beslissingen maakt op basis van de juiste overwegingen.

Ten slotte bieden we bij Dukers & Baelemans een Masterclass Financieel klantgedrag aan. Deze is ontwikkeld in samenwerking met Ivo Beumer (IB financial coaching) en Robert van Beek (About Life & Finance bv). In de Masterclass Financieel klantgedrag krijg je een antwoord op vragen als 'herken jij veel voorkomende biases, heuristieken, valkuilen bij jouw klant (en jezelf)?' 'En hoe ga jij hiermee om in je adviesproces, adviesgesprek en advies?'. Zo versterk je jouw toegevoegde waarde als financieel adviseur.

Customer Due Diligence (CDD)

CDD is een hot item in de financiële wereld en iedereen die klantcontact heeft, komt er mee in aanraking. Weet jij hoe je in de praktijk om moet gaan met relevante wet- en regelgeving? Dukers & Baelemans helpt jou bij de focus op het bestrijden van witwaspraktijken en terrorismefinanciering. Daarom ontwikkelden wij een compleet aanbod op het gebied van CDD met een Introductie CDD (Wwft), een CDD Academy en verschillende masterclasses ter verrijking van jouw kennis over CDD. 

Delen:

Dukers & Baelemans maakt gebruik van cookies om jouw websitebezoek makkelijk en persoonlijker te maken. Door op accepteren te klikken, ga je hiermee akkoord. Je kunt je voorkeuren en toestemming altijd wijzigen. Bekijk ons privacybeleid en cookieverklaring voor meer informatie.