Omnichannel dienstverlening

Consumenten willen meer en meer zelf de regie voeren over hun financiële keuzes. In het contact met financieel dienstverleners willen ze zelf het moment, kanaal, device en proces bepalen en verwachten dat hierin wordt voorzien. Hoe kan jij in die veranderende wereld van toegevoegde waarde blijven en zorgen voor een persoonlijke verbinding met je klant?

De huidige trend

De trend van defiscalisatie en vereenvoudiging van producten dragen alleen maar bij aan de snelle digitalisering en automatisering van de financiële dienstverlening. Zo wordt het voor bijvoorbeeld starters op de woningmarkt steeds gemakkelijker de hypotheek zelf online af te sluiten. De informatie en de systemen zijn aanwezig en worden continu verbeterd.

De veranderde consument

Deze ontwikkelingen hebben de verhouding tussen klant en dienstverlener de afgelopen jaren op z’n kop gezet. Door de toegenomen toegankelijkheid van informatie zijn mensen beter geïnformeerd en ook vaak beter voorbereid. Verder verwachten consumenten meer op het gebied van beschikbaarheid, gemak en snelheid van dienstverlening.

Omnichannel dienstverlening

Wij geloven in een omnichannel aanpak om aan deze verwachtingen te voldoen. Dit betekent dat je als financieel dienstverlener beschikbaar bent op de kanalen die door de klant gebruikt worden. Daarnaast zorg je ervoor dat de kanalen zijn geïntegreerd en dat er makkelijk tussen kanalen kan worden geschakeld. Op deze manier ben je altijd dichtbij en speel je in op de gevraagde snelheid.

Videochat

Deze ontwikkelingen hebben de verhouding tussen klant en dienstverlener de afgelopen jaren op z’n kop gezet. Door de toegenomen toegankelijkheid van informatie zijn mensen beter geïnformeerd en ook vaak beter voorbereid. Verder verwachten consumenten meer op het gebied van beschikbaarheid, gemak en snelheid van dienstverlening.

Ondersteuning

Dukers & Baelemans ondersteunt bedrijven en financieel professionals bij het opzetten en uitvoeren van een succesvolle omnichannel benadering. Onze dienstverlening bestaat uit:

1. Keuze applicatie
We helpen je met het vinden van een applicatie die eenvoudig is in gebruik, zorgt voor een beveiligde verbinding en het delen van documenten, toepassingen en presentaties ondersteunt.

2. Trainen op vaardigheden
Vanaf 2011 hebben we ruime ervaring opgedaan met het opleiden van adviseurs die videochat op professionele manier willen inzetten. De volgende onderwerpen komen daarbij aan bod:

  • Hoe borg ik compliant werken?
  • Wat is de beste kijkhouding?
  • Welke effect heeft de stand van de camera op het gesprek?
  • Hoe is het gesteld met achtergrond, belichting en kledingkeuze?
  • Hoe belangrijk is stemgebruik bij een videogesprek?
  • Hoe zorg ik voor een echt persoonlijk gesprek?

Tijdens een op maat gemaakte training helpen we je met het vinden van de antwoorden op onder andere deze vragen.

3. Leerplan en borging
Hoe zorg je ervoor dat jij en je collega’s het goede gevoel van de training vasthouden en videogesprekken echt gaan inzetten? Wij helpen je hierbij door samen een maatwerk leerplan op te stellen dat zorgt voor een succesvolle implementatie van de omnichannel werkwijze!

Als je meer wilt weten over wat wij voor jou kunnen betekenen op het gebied van omnichannel, neem dan contact met ons op contact@dukers-baelemans.nl of bel: 088-8288788