Masterclass CDD: Omgaan met verschillende klanttypes

De financiële sector werkt continu aan het bestrijden van fraude, witwaspraktijken en terrorismefinanciering. Vanzelfsprekend hebben financieel professionals hierin een cruciale rol. Zij staan immers dagelijks in contact met relaties, kennen de klant als geen ander en hebben een signalerende rol waar het gaat om risico’s in het kader van CDD. Met als doel financieel professionals, conform AFM richtlijnen, een goede basis te geven op het gebied van CDD ontwikkelden we verschillende opleidingsonderdelen, waaronder een e-learning en diverse verdiepende masterclasses.

Van financieel professionals wordt verwacht dat zij inzicht hebben in de klant en haar situatie, motivaties, en drijfveren. Niet alleen in het kader van een goed advies, maar ook vanuit CDD perspectief is het essentieel dat je deze informatie ophaalt bij de klant. Het is belangrijk inzicht te krijgen in de (mogelijke) risico’s die een klant met zich meebrengt. Door deze risico’s goed in kaart te brengen en hier naar te handelen, draag jij bij aan de bewaking van de integriteit van de financiële sector als geheel.

Voorwaarde voor deelname aan deze masterclass is dat je beschikt over een goed basis kennisniveau van CDD. Heb je deze basiskennis nog niet, dan adviseren we je ter voorbereiding eerst de e-learning CDD te voltooien. Deze e-learning geeft voldoende basis voor deelname aan de masterclass.


  • Praktijkgerichte training, verzorgd door een ervaren trainer/CDD specialist
  • Digitale leeromgeving met ondersteunende theorie
  • Ruimte om vraagstukken uit de eigen praktijk in te brengen
Contactdagen
1 dag
Studievorm
Klassikaal
Prijs
€ 395

Inhoud van de opleiding

In deze masterclass staan klanttypes centraal. Je leert klanttypes herkennen en weet na afloop van de training op welke manier je hier het beste mee om kunt gaan. Je leert de verbinding met de klant te maken en te behouden. We gaan bovendien in op weerstandssituaties en leren je op welke manieren je weerstand kunt wegnemen en de verbinding kunt herstellen. De masterclass heeft een interactief karakter en omvat, naast de theorie, casuïstiek uit de praktijk. De trainer verbindt, vanuit het betreffende thema, theorie met de werkpraktijk.

Onderwerpen die worden behandeld:

  • Soorten klanttypes;
  • Omgaan met verschillende klanttypes met behulp van praktijksimulatie;
  • Omgaan met weerstand;
  • Praktijkvoorbeelden particulier en zakelijk.

Om ervoor te zorgen dat je na de training in staat bent het geleerde in de praktijk te brengen leggen we tijdens de dag de focus op voorbeeldsituaties waarbij veel ruimte is om met elkaar de discussie aan te gaan. De training wordt gegeven door een ervaren trainer/CDD specialist. Uiteraard is er de ruimte om vraagstukken uit de eigen praktijk in te brengen voor de masterclass.

Doelgroep
De masterclass is bedoeld voor iedereen die werkzaam is op een functie met raakvlakken op CDD gebied en die regelmatig in contact staat met klanten. De training is daarnaast uitstekend geschikt als periodieke training conform richtlijnen van de AFM.

Stap 1/3

Opleiding kiezen

Je bestelling

Gegevens

Gerelateerde thema's

Customer Due Diligence

Financieel professionals staan dagelijks in contact met relaties, kennen de klant als geen ander en hebben een signalerende rol waar het gaat om risic…

Lees meer