Customer Due Diligence

De financiële sector werkt continu aan het bestrijden van fraude, witwaspraktijken en terrorismefinanciering. Vanzelfsprekend hebben financieel professionals hierin een cruciale rol. Bekijk hier de CDD opleidingen die we aanbieden.

Financieel professionals staan dagelijks in contact met relaties, kennen de klant als geen ander en hebben een signalerende rol waar het gaat om risico’s in het kader van CDD (Customer Due Diligence).

Financieel professionals staan dagelijks in contact met relaties, kennen de klant als geen ander en hebben een signalerende rol waar het gaat om risico’s in het kader van CDD (Customer Due Diligence). Van hen wordt verwacht dat zij inzicht hebben in de klant en haar situatie, motivaties, en drijfveren. Niet alleen in het kader van een goed advies, maar ook vanuit CDD perspectief is het essentieel dat je deze informatie ophaalt bij de klant. Het is belangrijk inzicht te krijgen in de (mogelijke) risico’s die een klant met zich meebrengt. Door deze risico’s goed in kaart te brengen en hier naar te handelen, draag jij bij aan de bewaking van de integriteit van de financiële sector als geheel. Met als doel financieel professionals, conform AFM richtlijnen, een goede basis te geven op het gebied van CDD ontwikkelden we verschillende opleidingsonderdelen:

  • E-learning CDD
    In deze e-learning nemen we je mee in de basisprincipes van CDD (Customer Due Diligence). Een hot item in de financiële wereld en iedereen die klantcontact heeft, krijgt ermee te maken. Het is daarom belangrijk om op de hoogte te zijn van de relevante wet- en regelgeving, maar vooral ook hoe je hier in de praktijk mee om moet gaan en mee moet werken. Deze e-learning ondersteunt je hierbij door de vertaling van de wet- en regelgeving naar de werkpraktijk. Lees hier meer over de e-learning.
  • Masterclass CDD: Geografisch risico
    In deze masterclass staat het geografisch risico centraal. Je leert wat een geografisch risico is, hoe je deze herkent en wat de mogelijke gevolgen zijn. De masterclass heeft een interactief karakter en omvat, naast de theorie, cases uit de praktijk. Lees hier meer over deze masterclass.
  • Masterclass CDD: Klantbeeld organisaties
    In deze masterclass staat het klantbeeld van de organisatie centraal. Je leert wat het belang is van een compleet klantbeeld in het kader van de risico- en klantacceptatie en waar een cliëntenonderzoek uit bestaat. Ter voorbereiding op de training wordt de theorie van rechtsvormen en risicocategorieën beschikbaar gesteld in de digitale leeromgeving. Door op deze manier een gezamenlijk basisniveau op deze onderwerpen te realiseren is het mogelijk tijdens de masterclass meteen concreet in te gaan op het klantbeeld van de organisatie in het kader van CDD. De training heeft een interactief karakter en omvat, naast de theorie, casuïstiek uit de praktijk. Lees hier meer over deze masterclass.
  • Masterclass CDD: Reviews schrijven
    In deze masterclass staat het schrijven van een review centraal. Je leert welke rol monitoring en reviewen in het CDD beheersingsraamwerk hebben en je leert aan de hand van een stappenplan een review te schrijven. De workshop heeft een interactief karakter en omvat theorie en praktijkcases. Lees hier meer over deze masterclass.
  • Masterclass CDD: Omgaan met verschillende klanttypes
    In deze masterclass staan klanttypes centraal. Je leert klanttypes herkennen en weet na afloop van de training op welke manier je hier het beste mee om kunt gaan. Je leert de verbinding met de klant te maken en te behouden. We gaan bovendien in op weerstandssituaties en leren je op welke manieren je weerstand kunt wegnemen en de verbinding kunt herstellen. De masterclass heeft een interactief karakter en omvat, naast de theorie, casuïstiek uit de praktijk. Lees hier meer over deze masterclass.
  • Masterclass CDD: Complexe structuren en signaleren UBO's
    In deze masterclass staan complexe organisatiestructuren en UBO’s centraal. Je leert structuren in kaart te brengen en UBO’s te identificeren binnen complexe en internationale bedrijfsstructuren. Daarnaast leer je o.a. het nut van het volgen van geldstromen en het belang van het bepalen van de herkomst van gelden. De masterclass heeft een interactief karakter en omvat zowel theorie als praktijkvoorbeelden. Lees hier meer over deze masterclass.

Inschrijven

Wil je je inschrijven voor een van bovenstaande opleidingen? Selecteer dan hieronder je gewenste CDD opleiding.

Gerelateerde artikelen

Customer Due Diligence: hoe goed ken jij jouw klant?

Lees meer